Het leuke van lesgeven is dat je iemand ziet groeien en dat je iemand iets leert wat hij of zij eerder nog niet kon. Daarvoor is het wel nodig om regelmatig te oefenen want pianospelen gaat natuurlijk niet vanzelf. Daarbij is het niveau van een leerling voor mij niet het belangrijkst maar wel de motivatie en het met plezier bezig zijn met de muziek en het instrument. Vaak ontstaat er dan een wisselwerking, want ook als docent blijf je leren en zie je weer nieuwe invalshoeken en ontdek je via leerlingen ook weer nieuwe muziek. Daarom is eigen initiatief van een leerling erg leuk waardoor je als docent ook uitgedaagd wordt.

Ik kreeg mijn eerste pianolessen rond 9-jarige leeftijd bij de streekmuziekschool van Wijchen waar ik van verschillende docenten les kreeg. Daarna studeerde ik verder bij Mattheus Smiths. Tegelijkertijd volgde ik een opleiding bij het Randstedelijk Muziektheoretisch Onderwijsinstituut in Utrecht waar ik theorie, geschiedenis en onderwijsleer volgde.
Aansluitend zette ik mijn studie voort bij Frank Peters en later bij Marjès Benoist aan het Conservatorium in Arnhem waar ik in 1999 afstudeerde. Ik volgde hier masterclasses van o.a. Daniël Blumenthal, Kelvin Groud en Fania Bryanskaya.
ik heb veel samengewerkt met andere musici in duo en trio verband maar ook als liedbegeleider en repetitor. Ook werkte ik samen met veel verschillende (project) Koren.

Vanaf het moment dat ik zelf vakstudent was ben ik gaan lesgegeven. Eerst binnen een eigen praktijk maar later ook op verschillende scholen. Hierdoor heb ik inmiddels veel leservaringen opgedaan. In de lessen komen allerlei aspecten aan bod zoals auditief musiceren, toonvorming, speeltechniek, speelhouding, interpretatie en beleving.
Dit kan via verschillende genres zoals pop, modern en klassiek. Ook muziektheorie kan aan bod komen. Natuurlijk wordt in de lessen altijd rekening gehouden met de muzikale voorkeur van de leerling wat de motivatie en speelplezier ten goede komt. Hierdoor zijn de lessen zoveel mogelijk afgestemd op de wensen en mogelijkheden van de leerling.