Algemene voorwaarden

  1. Aanmelding
    U meldt zich aan door middel van een inschrijfformulier. U verbindt zich voor een schooljaar, tenzij u inschrijft voor een cursus met een afwijkende cursusduur. Een schooljaar loopt van 1 augustus t/m 31 juli. Het inschrijfformulier voor jongeren onder 18 jaar moet worden ondertekend door een ouder of verzorger. Wanneer u onderaan het inschrijfformulier toestemming geeft, gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden.

  2. Subsidie
    Voor subsidieaanvraag komen leerlingen in aanmerking die woonachtig zijn in de gemeente Druten én in het midden van het schooljaar (peildatum 1 januari) nog geen 18 jaar zijn én een volledige jaarcursus volgen. De subsidie wordt door de muziekschool aangevraagd bij de gemeente. Deze subsidie wordt rond mei aan de leerlingen over gemaakt. Leerlingen uit gemeente West Maas en Waal kunnen zelf subsidie aanvragen bij hun gemeente.

  3. Lesgelden
    Betaling gebeurt bij een jaarcursus d.m.v. een machtiging voor één of vier termijnen, tenzij anders is afgesproken. De kosten van de 10-lessenkaart, korte cursussen en workshops dienen voor aanvang van de lessen voldaan te zijn. Als niet op tijd wordt betaald komen de wettelijke rente en invorderingskosten voor rekening van de betalings-plichtige. Als een leerling later in het schooljaar wordt geplaatst, wordt het verschuldigde lesgeld en het aantal termijnen naar evenredigheid aangepast.

  4. Inschrijving en opzegging
    Leerlingen die een instrumentale les of zangles volgen en in hun eerste jaar zitten kunnen tussentijds opzeggen na een periode van een half jaar. De leerlingen dienen schriftelijk op te zeggen voor 15 januari en betalen dan de helft van het cursusgeld voor dat jaar. De lessen stoppen in dat geval per 1 februari. Voor alle andere cursussen en lesvormen geldt de inschrijving voor een heel cursusjaar. Verder is het alleen mogelijk tussentijds op te zeggen in geval van verhuizing naar een andere woonplaats (uittreksel bevolkingsregister nieuwe woonplaats overleggen) of als er sprake is van overmacht. Dit wordt beoordeeld door het bestuur van De Nieuwe Muziekschool. U blijft in deze gevallen lesgeld verschuldigd tot het moment van opzegging.

  5. Verhindering
    a.      Leerling/cursist
    Bij verhindering van de cursist/leerling dient dit tijdig gemeld te worden bij de docent, bij voorkeur 24 uur voorafgaand aan de les. Afmelden kan bij de betreffende docent; contactgegevens (email, telefoon) zijn te vinden op de website van de muziekschool (www.denieuwemuziekschool.nl). Verzuimde lessen worden in principe niet ingehaald.
    Bij langdurige ziekte van de leerling kan restitutie van het lesgeld verleend worden over het aantal gemiste lessen min vier. Hierbij dient een doktersverklaring overlegd te worden. Restitutie van lesgeld dient schriftelijk aangevraagd te worden met opgaaf van de reden voor 1 juli van het schooljaar. Restitutie wordt verleend na afloop van het schooljaar. Het eerste kwartaal van het totale cursusgeld kan in rekening worden gebracht.
    b.      Docent
    Bij ziekte van de docent of verhindering door overmacht hoeven de eerste drie lessen niet ingehaald te worden. Vanaf de vierde gemiste les worden de lessen zoveel mogelijk ingehaald of vervangen. Als aan het eind van het schooljaar blijkt dat er meer dan 3 lessen zijn uitgevallen door ziekte of verhindering door overmacht van de docent, kunt u vanaf de 4e uitgevallen les restitutie aanvragen.

  6. Aanvullende voorwaarden korte cursussen
    Aanmelding geldt voor de hele cursusperiode. Cursussen gaan alleen door bij voldoende deelname. Uiterlijk 1 week voor aanvang van de cursus ontvangt u bericht over het al of niet doorgaan van de cursus. Uitgevallen lessen worden op een latere datum, maar uiterlijk binnen 6 maanden, ingehaald, eventueel door een andere docent. Als uitgevallen lessen niet binnen 6 maanden worden ingehaald, wordt het lesgeld naar rato gerestitueerd. Bij annulering van de inschrijving en/of afmelding door de leerling na aanvang van de cursus is het volledige cursusgeld verschuldigd. Het tussentijds beëindigen met teruggave of ontheffing van cursusgeld is alleen mogelijk in bijzondere gevallen, dit ter beoordeling van de het bestuur van De Nieuwe Muziekschool.

  7. Portretrecht
    Foto's die gemaakt worden tijdens lessen, optredens en voorstellingen kunnen gebruikt worden als promotiemateriaal van de muziekschool zowel schriftelijk als online. Als u hier bezwaar tegen heeft kunt u dit melden bij de secretaris van het bestuur van de Muziekschool.

  8. Aansprakelijkheid
    De Nieuwe Muziekschool aanvaardt geen aansprakelijkheid voor letsel, ongeval, diefstal of vernieling tijdens de lessen en eventuele kosten die daaruit voortvloeien. Uitzonderingen vormen de gevallen waarin wettelijke aansprakelijkheid van de Muziekschool wordt vastgesteld.

  9. Ontzegging toegang lessen 
    Het bestuur van de Muziekschool kan besluiten een leerling de toegang tot de lessen te ontzeggen, bijvoorbeeld bij niet tijdige betaling of wangedrag. De verplichting tot betaling van het lesgeld blijft dan bestaan.

  10. Klachten
    Algemene klachten worden in eerste instantie gemeld aan de desbetreffende docent. Wanneer dit niet tot een passende oplossing leidt, kan de klacht bij het stichtingsbestuur neergelegd worden. Klachten omtrent het gedrag of functioneren van de docent worden direct aan het stichtingsbestuur gemeld via info@denieuwemuziekschool.nl.

  11. Privacy
    a.      Rechten
    Binnen de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) hebben (ouders van) leerlingen:
    • Recht op inzage
    • Recht op rectificatie en aanvulling
    • Recht op vergetelheid
    • Recht op bezwaar
    Mocht u van dit recht gebruik willen maken dan kunt u contact opnemen met de AVG (privacy) functionaris van Maatschap Muziekdocenten Druten: Marja Schoneveld (
    marja.schoneveld@denieuwemuziekschool.nl).

    b.      Gebruik gegevens inschrijfformulier
    De gegevens van het inschrijfformulier worden alleen gebruikt om:
    - de betreffende docent te informeren
    - de nota voor de lessen te maken
    - indien van toepassing: de subsidie aanvraag bij gemeente Druten

    c.      Gebruik mailadres
    - relevante informatie /gegevens uitwisseling tussen docent en (ouders van) de leerling
    - 2x per jaar de nieuwsbrief van De Nieuwe Muziekschool toe te sturen
    - informatie te sturen over relevante cursussen

    d.      Bewaren gegevens
    De hele periode dat de leerling lessen volgt zijn de gegevens opgenomen in het actieve leerlingenbestand. Per schooljaar is er een nieuw leerlingenbestand waarin alle leerlingen vermeld staan die dat schooljaar lessen volgen/ hebben gevolgd. Oude bestanden worden maximaal 7 jaar bewaard.
    Deze bestanden worden alleen gebruikt voor:
    - Wettelijke verplichtingen van onder andere de Belastingdienst
    - Het versturen van informatie over relevante cursussen

  12. Overig
    Aan de informatie op de website kunnen geen rechten worden ontleend. In gevallen waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien, beslist het bestuur van De Nieuwe Muziekschool.

 

Contactgegevens bestuur De Nieuwe Muziekschool:

Mail:                   info@de nieuwemuziekschool.nl

Telefoon             06 - 1394 9739



Share by: