ZANGLES

Zangles en stemvorming

Op de nieuwe muziekschool wordt lichte muziek zang gegeven door Marijke Hörmann. De zangles is bedoeld voor jongeren vanaf ongeveer 11 jaar en uiteraard zijn volwassenen ook van harte welkom. (NB: Voor kinderen is er de zangcursus Junior Voices). De zanglessen kunnen uiteraard, net als de instrumentale lessen, individueel of in groepsverband worden afgenomen.

Je leert je stem goed te gebruiken door middel van diverse oefeningen. Je werkt aan nummers die je samen met de docente uitzoekt. Dat kunnen popnummers zijn, maar er kan ook aan jazz- of musicalnummers worden gewerkt. Er wordt tevens aandacht besteed aan microfoon- techniek en podiumbewustzijn.

Docent: Marijke Hörmann

Junior Voices

Junior Voices is een cursus voor kinderen van 9 tot 12 jaar (groep 6/7/8/) die van zingen houden. In deze cursus ga je met een groepje kinderen lekker samen zingen. Nieuwe hits, maar ook musicalsongs en andere popnummers staan op het repertoire.

We zingen in het Engels en Nederlands. Je zingt samen, soms meerstemmig en soms solo. Iedere les begint met oefeningen om te leren hoe je je stem moet gebruiken. Verder leer je hoe je met een microfoon moet zingen.

Natuurlijk gaan we ook optreden, bijvoorbeeld bij de leerlingenuitvoeringen van De Nieuwe Muziekschool!

Junior Voices start bij minimaal 5 deelnemers.

De actuele tarieven vindt u op deze pagina, inschrijven voor deze cursus kan via ons online inschrijfformulier.

Mogelijk heeft u recht op subsidie van de gemeente. De daadwerkelijke kosten kunnen dan aanzienlijk lager zijn. Klik hier voor meer informatie.

Let op: deze kosten zijn exclusief het benodigde lesmateriaal. De aanschaf van het lesmateriaal is afhankelijk van de voortgang van de lessen.

Zingen in een Vocalgroep

Ben jij die jongere die graag pop en jazz nummers zingt in een kleine groep? Dan is deze cursus iets voor jou!

Kun je een partij zelfstandig instuderen van bladmuziek of met behulp van een audio opname, dan kun je je voor deze cursus inschrijven.

We gaan in deze lessen werken aan meerstemmig repertoire van makkelijke nummers tot wat pittigere close-harmony nummers. Vooral pop en jazznummers komen aan bod. Je leert onder andere samen zingen, fine tunen, muzikaal op elkaar anticiperen.

Ook leer je als groep je sound aan te passen aan elkaar en aan het nummer. Daarnaast is er ruimte voor stukjes solozang. De cursus start bij minimaal 3 deelnemers.