BASISVORMING

Muziek & Beweging

In deze lessen gaat docente Yvonne Verschuren samen met Fifi (een struisvogel handpop) met de kinderen van groep 1, 2 en 3 zingen, bewegen en op kleine instrumenten spelen. Voor kleuters is dit een sociale bezigheid waarin ze leren naar elkaar te luisteren en soms ook op de voorgrond durven treden. Ze zingen veel verschillende liedjes waardoor ze hun eigen stem leren ontdekken. Bij de liedjes bewegen ze waardoor ze spelenderwijs hun ritmegevoel trainen. De cursus start bij minimaal 7 deelnemers per groep.

Kinderen uit groep 3 kunnen ook kiezen voor AMV. In overleg met de ouders wordt bekeken welke lesvorm wenselijk/geschikt is.

De actuele tarieven vindt u op deze pagina, inschrijven voor deze cursus kan via ons online inschrijfformulier.

Let op: mogelijk heeft u recht op subsidie van de gemeente. De daadwerkelijke kosten kunnen dan aanzienlijk lager zijn. Klik hier voor meer informatie.

Algemene Muzikale Vorming (AMV)

Leerlingen vanaf groep 3/4 gaan samen muziek maken, luisteren, zingen, bewegen en noten leren. De kinderen krijgen ook huiswerkopdrachten. Dit is de basis voor hun verdere muzikale ontwikkeling. De leerlingen hebben hiervoor een instrument (Melodica) nodig, dat via de muziekschool gehuurd kan worden. Vanaf februari geven leerlingen, die al een instrument bespelen, demonstraties bij de AMV-lessen. Op die manier leren de kinderen allerlei instrumenten kennen. Op het eind van het schooljaar zijn er 10 minutengesprekken. In deze gesprekken worden de ontwikkelingen besproken en de mogelijkheden voor een vervolg.
De cursus start bij minimaal 7 deelnemers per groep.
Kinderen uit groep 3 kunnen ook kiezen voor
Muziek & Beweging. In overleg met de ouders wordt bekeken welke lesvorm wenselijk / geschikt is.

De actuele tarieven vindt u op deze pagina, inschrijven voor deze cursus kan via ons online inschrijfformulier.

Mogelijk heeft u recht op subsidie van de gemeente. De daadwerkelijke kosten kunnen dan aanzienlijk lager zijn. Klik hier voor meer informatie

Meer informatie over: huur/koop van instrumenten