SCHOLEN & INSTELLINGEN

De Nieuwe Muziekschool verzorgt muzieklessen op basisscholen in Druten en West Maas en Waal. Deze lessen zijn mogelijk doordat de scholen een financiële bijdrage krijgen van de gemeentes Druten en West Maas en Waal voor deze muzieklessen.

Muziek=klasse

In schooljaar 2011-2012 zijn we gestart met Muziek = Klasse. Kinderen uit groep 5 krijgen tweemaal per week muziekles onder schooltijd. De leerlingen kunnen kiezen uit 4 instrumenten waar ze een jaar lang op gaan spelen. Eenmaal per week wordt de klas in vier groepen opgesplitst en krijgt iedere groep instrumentale les van één van de docenten. Ook krijgen de kinderen iedere week een samenspel les. Iedere leerling heeft een eigen instrument te leen zodat er ook thuis geoefend kan worden.

Het schooljaar wordt altijd feestelijk afgesloten met een slot-uitvoering in de aula van de Pax.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Yvonne Verschuren.

De Muziek = Klasse lessen worden gegeven door de volgende vier docenten: