INSTRUMENTALE LES

Individuele les

Een leerling krijgt individuele les als hij/zij daarvoor kiest of als er geen mogelijkheid is om een groep samen te stellen vanwege een te groot niveau- of leeftijdsverschil.

De actuele tarieven vindt u op deze pagina, inschrijven voor deze cursus kan via ons online inschrijfformulier.

Mogelijk heeft u recht op subsidie van de gemeente. De daadwerkelijke kosten kunnen dan aanzienlijk lager zijn. Klik hier voor meer informatie.

Let op: deze kosten zijn exclusief het benodigde lesmateriaal. De aanschaf van het lesmateriaal is afhankelijk van de voortgang van de lessen.

Groepsles

Een leerling die voor groepsles kiest, krijgt 1x per week instrumentale les in een kleine groep op het gekozen instrument, indien ook andere leerlingen van gelijke leeftijd en niveau voor deze lesvorm gekozen hebben.

10-lessenkaart

De 10-lessenkaart is met name gericht op volwassenen of (ver)gevorderde leerlingen. Ook kan de kaart worden gebruikt voor proeflessen op een instrument.

Aangepast onderwijs

De Nieuwe Muziekschool biedt iedereen graag de mogelijkheid om muziek te maken. Ook mensen met een lichamelijke beperking zijn welkom. We denken hierbij bijv. aan mensen die spastisch zijn, mensen met de ziekte van Duchenne, carapatienten (de longfunctie kan verbeterd worden door het bespelen van een blaasinstrument) enz.

Ook mensen met een verstandelijke beperking kunnen lessen volgen bij De Nieuwe Muziekschool. We gaan uit van ieders mogelijkheden en kunnen lessen op maat ontwikkelen.

Voor meer informatie kunt u terecht bij: Marja Schoneveld (contactinformatie)

Muziekles speciaal

Heb je een verstandelijke beperking en wil je graag een instrument (beter) leren bespelen? Dan kun je les nemen bij De Nieuwe Muziekschool. Behalve individuele les of groepsles kun je ook les krijgen waarbij een ouder of begeleider actief aanwezig is. Deze speelt dan hetzelfde instrument als jij en kan je daardoor thuis helpen met oefenen.